16 April (Patrik och Patricia)

Idag är det P-dagen. Patrik och Patricia dagen. Idag är det den 16 april. Vår dag. Vår namnsdag.

Mansnamnet Patrik, Patric eller Patrick är av skotskt ursprung och kom till Sverige på 1600-talet med invandrande skotska släkter. Namnet kommer av det latinska ordet patricius och betyder 'adelsman'. Namnet kom in i den svenska almanackan på 1700-talet för att hedra Irlands apostel Sankt Patrick. Den feminina formen av namnet är Patricia som delar namnsdag med Patrik.

Kvinnonamnet Patricia är den feminina formen av
Patrik som är av skotskt ursprung och kom till Sverige på 1600-talet med invandrande skotska släkter. Namnen kommer av det latinska ordet patricius som betyder adelsman. Ordet "patricier"(högre ställd folkgrupp) som användes under medeltiden, kom just från namnet Patricia.

Kom och tänka på min kära rock-barbie och hennes kära mor Ina. Ina har fastställt ett Vännäs-syndrom. Kommer man från Vännäs faller man för människor med samma namn. Patrik-Patricia, Anton-Antonia ect. Lite småkul. så jag undrar Sanna, vem blir din? ;)

För övrigt har vi snart målat klart lägenheten. Har träningsvärk! Match i helgen igen. Taggar. Killarna har avslutning med laget, hockey och öl står på meny. Medan de roar sig ska jag och Lisa hitta på något skoj.
Min lillebror tog körkortet i förrgår också. Vad stolt jag är. Snabbt gick det. Och igår fyllde min kära kussebusse Nils hela 14 år! Han som minst av oss alla. Ringde hem till Sverige för att få prata några ord med honom :) Riktigt kul att få prata med honom

Så tänkte bjuda på en riktigt gammal bild med mina goa kusiner

Men det var nog bara jag som såg spöket?!!
Hjälp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0