Andra seriematchen, andra vinsten- mitt första mål!

http://www.gcschwerzenbach.ch/

I lördags mötte vi FFC Zuchwil 05. Planen var ganska ojämn men vi försökte spela koncentrat och nogrant.
Första halvlek dominerade vi totalt. I den 20 minuten fick jag göra mitt första mål i GC-tröjan och vilket jubel det blev från bänken och en skön kommentar från ekke; " Weeeell-done! Patrizia!" Ja, något i den stilen. Många skratt har det blivit åt den kommentaren i laget iallafall. Matchen vann vi med 2-0. I andra började vi backa hem lite mer, spelade mer lugnt medan motståndarna försökte ge allt för att få ett reduceringsmål men närmare än straffmålslinjen kom dem aldrig och vi kunde åka hem med ytterligare tre poäng i bagaget. På lördag väntar nu då den stora seriefinalen mot FC Zurich. Lite nervös är jag faktiskt om jag ska vara ärlig. Börjar känna av trycket av derbykänslan som strömmar genom laget. En hård vecka väntar nu för att toppa oss inför den stora matchen. Hopp GC!

Jag ska nu ta och måla det sista i lägeheten idag...så snart, snart får ni se hur vi bor ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0